A bor egyébként Loire-völgyi cucc, Európában és a Brit szigeteken rendesen terítik és szemmel láthatóan ez nem is zavar senkit. A probléma ott kezdődött, hogy megpróbálták Ausztráliában is forgalomba hozni.
A "Kiwi" szó pedig, ami tudvalevően nem csak egy gyümölcs, hanem egy madár is és mint olyan (tollas jószág) Új-Zéland kvázi címerállata bizony erős asszociációt ébreszthet a fogyasztóban. (mármint a földrajzilag közeli fogyasztóban, lsd. Ausztrália)
Igaz ami igaz, a címkéről és a névről valóban Új-Zélandi borra gondolhatnánk, ráadásul még egy sauvignon blanc is a lelkünk, amely fajta köztudottan a második otthonát találta meg a szigetországban, szóval a gondolatmenet helyénvaló.
Így tehát lehet új nevet keresni a borászatnak, ha továbbra is az Ausztrál piac a cél.
© BORIGO Online Bormagazin